Wiadomo od dawna i jest to dobrze zbadane, że życie w zielonym otoczeniu pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i dobrostan. Nie było jednak zbyt wielu badań, który by wyjaśniały, jakie skutki społeczne niesie ze sobą bliskość zieleni. Czytaj dalej Kontakt z przyrodą jest ważny dla twojego zespołu
Kategoria: Wellbeing w pracy
Elastyczny czas pracy i praca częściowo zdalna opłacają się także pracodawcy
Pozwól pracownikowi decydować, ile, kiedy i gdzie pracuje. Boisz się, że „elastyczny” pracownik po prostu przestanie pracować? Mylisz się bardzo! Będzie pracował lepiej i wydajniej. Badania naukowe są w tej sprawie jednoznaczne. Czytaj dalej Elastyczny czas pracy i praca częściowo zdalna opłacają się także pracodawcy
Skąd ten stres? To oczywiste, że z pracy!
Miejsce pracy to główne źródło problemów psychicznych i psychologicznych – wynika z badań przeprowadzonych przez zespół prof. Jeffreya Pfeffera z prestiżowego amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda. (Zespół składał się również z ekonomistów z równie znanego Uniwersytetu Harvarda.) Stres bierze się z pracy. Nie zawsze, ale – przyznajmy to – zazwyczaj. Czytaj dalej Skąd ten stres? To oczywiste, że z pracy!
Firma przyjazna dla pracownika to firma wydajna
Firmy, w których panuje atmosfera rywalizacji, śrubowania wyników i mobilizowania pracowników za pomocą stresu, przegrywają pod względem wydajności z organizacjami o pozytywnej kulturze – przekonują na łamach „Harvard Business Review” Emma Seppala i Kim Cameron.
Czytaj dalej Firma przyjazna dla pracownika to firma wydajna
Zuck wybiera się na tacierzyński. Bardzo słusznie!
Znany z pracoholizmu młody szef Facebooka ogłosił, że wybiera się na dłuższy urlop z okazji narodzin dziecka. Wszyscy pracownicy kalifornijskiej firmy mogą sobie pozwolić na coś takiego, a nie jest to normą na amerykańskim rynku pracy.
Mark Zuckerberg podkreśla, że – zarówno dla niego samego, jak i dla wszystkich pracowników – wolny czas poświęcony rodzinie bardzo pozytywnie wpływa na produktywność. Że „tacierzyński” to nie jest czas stracony – ani dla kariery, ani dla rozwoju zawodowego, ani dla samej firmy.
Zuck powołuje się przy tym na badania naukowe. Jakie? Czytaj dalej Zuck wybiera się na tacierzyński. Bardzo słusznie!
Open space można skutecznie grodzić… dźwiękami natury
Prosty sposób na poprawę nastroju i wydajności pracowników przetestowali niedawno naukowcy z nowojorskiego Rensselaer Polytechnic Institute. Kurtyny dźwiękowe sprawdzają się – warto nimi grodzić openspace’y. Czytaj dalej Open space można skutecznie grodzić… dźwiękami natury
Cechy dobrego programu Corporate Wellness
Klasyczne już badania Berry’ego, Mirabito i Bauna z 2010 roku dowodzą, że działania corporate wellness mogą zwrócić się po paru latach nawet kilkukrotnie.
Zespół badaczy analizował 10 organizacji, które zainwestowały w ambitne programy wellness dla swoich pracowników. Chodzi między innymi o korporacje Chevron, Johnson & Johnson i SAS Institute.
Okazało się, że przemyślanie działania prozdrowotne dają firmom z różnych branż znakomity zwrot inwestycji w postaci niższych kosztów, wyższej wydajności pracy i lepszego morale. W swoim artykule na łamach „Harvard Business Review” opisują, jakie cechy ma dobrze prowadzony program corporate wellness. Czytaj dalej Cechy dobrego programu Corporate Wellness
Kreatywność? Nie wtedy, gdy planujesz i organizujesz…
Poznaj wyniki najnowszych badań nad kreatywnością. I zmień swoje nawyki w pracy, żeby działać skuteczniej! Czytaj dalej Kreatywność? Nie wtedy, gdy planujesz i organizujesz…
Corporate Wellness wpływa na zdrowy sen… Twojego dziecka
Działania corporate wellness mające obniżyć konflikty pracowników na linii życie zawodowe – życie prywatne pozytywnie oddziałują również na dzieci pracowników. Czytaj dalej Corporate Wellness wpływa na zdrowy sen… Twojego dziecka
Chamstwo w miejscu pracy? Uważaj, jest zaraźliwe!
Brak kultury demonstrowany przez współpracowników może udzielić się każdemu – ostrzegają naukowcy. Lepiej reagować na problem, nim stanie się utrapieniem. Pracownicy niegrzeczni dla siebie nawzajem to spadek morale i wydajności, niepotrzebny stres i coraz gorsze relacje z klientami. Czytaj dalej Chamstwo w miejscu pracy? Uważaj, jest zaraźliwe!