Corporate wellness wzmacnia kondycję firm – magazyn Forbes

Dbałość o zdrowie fizyczne i psychiczne stała się w pandemii najważniejszym benefitem. Pokazując, że zrównoważony rozwój przedsiębiorstw to również dobrostan pracujących w nich ludzi. Pozwalając przetrwać różne kryzysy, zarówno pracownikom, jak i pracodawcom.

Poniedziałek. Dziesiąta rano. Kilkuset pracowników fabryki Levi Strauss w Płocku podnosi do góry ręce. – Krążymy ramionami do tyłu… Raz…dwa…trzy…cztery… i do przodu! Teraz skręty tułowia w lewo i w prawo – woła lider, który na 10 minut staje się instruktorem motywującym do ćwiczeń, w których uczestniczą szwaczki, szwacze, magazynierzy i inni pracownicy zakładu szyjącego dżinsy na cały świat. I tak codziennie od 2017 roku, kiedy powstał w firmie projekt dobrostanu pracowników „Zdrowie szyte na miarę” przygotowany przez Grupę Prodialog Beaty Dyragi, która jako pierwsza zaczęła wprowadzać programy typu corporate wellness w Polsce. Ten w płockiej fabryce stał się przedmiotem badań Uniwersytetu Harvarda, który analizował różne czynniki składające się na dobrostan pracowników. I sprawdzał m.in., jak taki program, obejmujący nie tylko opracowane przez fizjoterapeutów ćwiczenia, ale też m.in. edukację żywieniową, faktycznie wpływa na kondycję pracowników zmianowych. Po ponad roku badanie zaangażowania Gallupa wykazało, że ich zadowolenie i zaangażowanie wzrosło o kilkadziesiąt procent. A ćwiczenia trwały nawet w trakcie pandemii koronawirusa.

Czytaj całość w magazynie Forbes TU>>

„Corporate wellness wzmacnia kondycję firm”, Forbes, 09.2021, autor publikacji: Magdalena Krukowska

Szczęśliwy, czyli jaki?

Felieton Beaty Dyraga w stałej rubryce „Corporate wellness” magazynu Personel PLUS – kwiecień 2021

Kiedy mówimy o wellbeingu czy wellnessie, to tak naprawdę chodzi nam o dobrostan i szczęście. Szczęście każdego z nas, ale też szczęście społeczności czy krajów. W przygotowywanym od 2012 r. przez ONZ corocznym rankingu „World Happiness Report” kraje skandynawskie znajdują się zawsze w pierwszej dziesiątce, a w 2020 r. weszły do pierwszej piątki, razem ze Szwajcarią. Na czele uplasowały się Finlandia, Dania, za nimi właśnie Szwajcaria, dalej Islandia i Norwegia. Mowa o regionach zamożnych, choć pieniądze to nie wszystko, bo pod lupę wzięto szerokie spektrum wskaźników i czynników, jak np. poczucie bezpieczeństwa i zaufania między obywatelami, stan demokracji i gospodarki, jakość środowiska naturalnego i dbałość o nie, kwestie zdrowia czy poziom edukacji. O szczęśliwości zadecydowała więc spójność wielu aspektów, obserwowanych zarówno na poziomie jednostkowym, jak i społecznym.

Czytaj dalej Szczęśliwy, czyli jaki?

Beata Dyraga na Forum Zdrowia Pracownika w 2021 | Zdrowie psychiczne pracowników

Jak skutecznie budować zdrowie psychiczne pracowników? Jakie usługi, strategie i programy wellbeingowe wdrażać, by wspierały i budowały autentyczne zaangażowanie pracowników, a organizacjom przynosiły dumę i satysfakcję? Jaką rolę odgrywa w tym komunikacja online?

O tym wszystkim opowiem już 17 lutego o godz. 11:25 podczas mojego wystąpienia na Forum Zdrowia Pracownika. Lutowa edycja poświęcona jest zdrowiu psychicznemu w miejscu pracy i odbywa się w całości online. To dobra okazja, aby się spotkać, gdziekolwiek jesteś!

Czytaj dalej Beata Dyraga na Forum Zdrowia Pracownika w 2021 | Zdrowie psychiczne pracowników

Skuteczna zachęta

Felieton Beaty Dyraga w stałej rubryce „Corporate wellness” magazynu Personel PLUS – luty 2021

Co zrobić, żeby więcej ludzi chciało uczestniczyć w konsultacjach
psychologicznych? Jak podnieść frekwencję w zapisach na webinary? Jak spowodować, żeby ludziom się chciało chcieć? Od czego zacząć komunikację projektów corporate wellness? Jakie kanały najlepiej wykorzystać? Jak sprzedać ten projekt do centrali? Jak przekonać zarząd?

Takie pytania słyszę podczas sesji mentoringowych dla działów HR czy BHP, których w ostatnim czasie prowadzę bardzo dużo. Jednym słowem: gros zagadnień dotyczy skutecznej komunikacji w programach wellbeingowych.

Czytaj dalej Skuteczna zachęta

Biznesowy sukces programu corporate wellness Beaty Dyraga – artykuł w Personel PLUS

Oryginalny artykuł do przeczytania tutaj.

W świetle obecnej sytuacji na polskim rynku pracy walka o zaangażowanie i lojalność pracownika zdaje się absolutnie nieunikniona. Pracodawcy, którzy chcą cieszyć się długofalowym sukcesem biznesowym swoich firm, muszą zadbać o zaspokojenie potrzeb pracowników nie tylko w aspekcie finansowym.

Czy jednak pracodawcy zawsze wiedzą, jakich narzędzi należy użyć, by ten niebagatelny cel osiągnąć? Współcześni pracownicy oczekują zdecydowanie więcej aniżeli godziwego wynagrodzenia, a o ich ekspansywności i skuteczności w pracy decyduje to, czy czują się zauważeni, zintegrowani, otoczeni opieką.

Nie będzie więc nadużyciem stwierdzenie, że zarządzanie zasobami ludzkimi jeszcze nigdy nie było tak dużym wyzwaniem jak teraz.

Projekt w fabryce Levi Strauss w Płocku roz- począł się dwa lata temu. Zgodnie z założe- niem programem objęci zostali wszyscy pra- cownicy: pracownicy fizyczni, kadra kierow- nicza oraz pracownicy biurowi. Nie pozostaje bez znaczenia, że jest to w dużej części fabry- ka akordowa, co oznacza, iż wysokość otrzy- manej przez pracowników pensji zależy od osiąganych przez nich wyników. Wszelkie działania, które mają na celu podniesienie i utrzymanie zaangażowania pracowników w warunkach akordowego systemu, są więc podwójnie trudne. Przy tak zawansowanych przedsięwzięciach well-beingowych skala wy- zwań musi być po prostu ogromna.Niesłychanie funkcjonalne narzędzie do budowania pozycji pracodawcy przy zachowaniu dbałości o zadowolenie pracownika stanowią programy well-beingowe. Absolutnie kluczowe jest jednak to, w jaki sposób wszelkie takie działania zostaną wprowadzone. W niektórych organizacjach nieumiejętnie wprowadzone, stają się po prostu czynnikiem biologicznym w teorii zarządzania Herzberga – demotywuje ich brak, ale nie motywuje ich obecność. Jak więc wprowadzić taki projekt, aby faktycznie budził zaangażowanie i dawał pracownikowi poczucie, że firma o niego dba, a on sam chce dla niej pracować?