Jak zmobilizować pracowników do aktywności fizycznej?

Inwestycja w zdrowie pracowników to wyzwanie. Bo nie wszyscy będą chcieli zmienić niezdrowe przyzwyczajenia. Trzeba ich do tego zachęcać, a wiele kosztownych metod mobilizowania ludzi do zmian okazuje się kompletnie nieskutecznych.
Czytaj dalej Jak zmobilizować pracowników do aktywności fizycznej?

Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Interesujące wyniki badań nad rozwojem karier opublikował w ostatnich dniach kwietnia zespół amerykańskich naukowców. Badania objęły niemal 1300 osób i okres ponad 30 lat. Pozwalają poznać warunki, w jakich lider wychowuje liderów. Czytaj dalej Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Cechy dobrego programu Corporate Wellness

Klasyczne już badania Berry’ego, Mirabito i Bauna z 2010 roku dowodzą, że działania corporate wellness mogą zwrócić się po paru latach nawet kilkukrotnie.

Zespół badaczy analizował 10 organizacji, które zainwestowały w ambitne programy wellness dla swoich pracowników. Chodzi między innymi o korporacje Chevron, Johnson & Johnson i SAS Institute.

Okazało się, że przemyślanie działania prozdrowotne dają firmom z różnych branż znakomity zwrot inwestycji w postaci niższych kosztów, wyższej wydajności pracy i lepszego morale. W swoim artykule na łamach „Harvard Business Review” opisują, jakie cechy ma dobrze prowadzony program corporate wellness. Czytaj dalej Cechy dobrego programu Corporate Wellness