Powiadomienia i SMS-y dekoncentrują i dają objawy podobne do ADHD

Nie, telefony nie wywołują ADHD. Ale jeśli masz ustawione powiadomienia o przychodzącej poczcie, sieciach społecznościowych, terminach w kalendarzu i w dodatku dużo sms-ujesz (bądź używasz komunikatorów), to efekt będzie bardzo podobny, jak u osób rzeczywiście cierpiących na ADHD.

Wyłącz niepotrzebne powiadomienia! Wycisz telefon przez większość swojego czasu – i prywatnego i zawodowego. Czytaj dalej Powiadomienia i SMS-y dekoncentrują i dają objawy podobne do ADHD

Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Jak uspokoić nerwy po ciężkim dniu? Większość z nas doskonale odpręża się na łonie natury, albo w cichym, odludnym miejscu. Ale nie wszyscy. Naukowcy odkryli, że ktoś szczególnie podatny na stres – o osobowości neurotycznej – łatwiej dojdzie do siebie w zgiełku wielkiego miasta! Czytaj dalej Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Niepewność wywołuje najgorszy stres

Wolimy nieprzyjemną sytuację, która jest pewna, niż brak pewności – wydarzy się, czy się nie wydarzy? Wyniki badań opublikowane niedawno na łamach prestiżowego „Nature Communications” pozwalają lepiej zrozumieć naturę stresu wywołanego przez niepewność.

Czytaj dalej Niepewność wywołuje najgorszy stres

Skąd ten stres? To oczywiste, że z pracy!

Miejsce pracy to główne źródło problemów psychicznych i psychologicznych – wynika z badań przeprowadzonych przez zespół prof. Jeffreya Pfeffera z prestiżowego amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda. (Zespół składał się również z ekonomistów z równie znanego Uniwersytetu Harvarda.) Stres bierze się z pracy. Nie zawsze, ale – przyznajmy to – zazwyczaj. Czytaj dalej Skąd ten stres? To oczywiste, że z pracy!

Firma przyjazna dla pracownika to firma wydajna

Firmy, w których panuje atmosfera rywalizacji, śrubowania wyników i mobilizowania pracowników za pomocą stresu, przegrywają pod względem wydajności z organizacjami o pozytywnej kulturze – przekonują na łamach „Harvard Business Review” Emma Seppala i Kim Cameron.

Czytaj dalej Firma przyjazna dla pracownika to firma wydajna

Chamstwo w miejscu pracy? Uważaj, jest zaraźliwe!

Brak kultury demonstrowany przez współpracowników może udzielić się każdemu – ostrzegają naukowcy. Lepiej reagować na problem, nim stanie się utrapieniem. Pracownicy niegrzeczni dla siebie nawzajem to spadek morale i wydajności, niepotrzebny stres i coraz gorsze relacje z klientami. Czytaj dalej Chamstwo w miejscu pracy? Uważaj, jest zaraźliwe!

Okresowe oceny pracownicze? Warto z nich zrezygnować

Raz lub dwa razy w roku duża firma musi sobie zafundować pracochłonne przedsięwzięcie oceniania swoich pracowników. Zdaniem niektórych ekspertów, to wysiłek jałowy i przynoszący zespołowi wyłącznie niepotrzebny stres. Czytaj dalej Okresowe oceny pracownicze? Warto z nich zrezygnować

Strach przed utratą pracy i niechęć do programów wellness – błędne koło

Jeśli pracownik obawia się zwolnienia, niechętnie bierze udział w programach zmierzających do poprawy samopoczucia i warunków pracy. Chętniej zostaje po godzinach i zaburza równowagę między pracą a życiem prywatnym. Ofiarą tego zaklętego kręgu padają wydajność, lojalność wobec pracodawcy i po prostu – zdrowie – wynika z badań naukowców z Uniwersytetu Illinois. Czytaj dalej Strach przed utratą pracy i niechęć do programów wellness – błędne koło