Beata Dyraga na Forum Zdrowia Pracownika w 2021 | Zdrowie psychiczne pracowników

Jak skutecznie budować zdrowie psychiczne pracowników? Jakie usługi, strategie i programy wellbeingowe wdrażać, by wspierały i budowały autentyczne zaangażowanie pracowników, a organizacjom przynosiły dumę i satysfakcję? Jaką rolę odgrywa w tym komunikacja online?

O tym wszystkim opowiem już 17 lutego o godz. 11:25 podczas mojego wystąpienia na Forum Zdrowia Pracownika. Lutowa edycja poświęcona jest zdrowiu psychicznemu w miejscu pracy i odbywa się w całości online. To dobra okazja, aby się spotkać, gdziekolwiek jesteś!

Czytaj dalej Beata Dyraga na Forum Zdrowia Pracownika w 2021 | Zdrowie psychiczne pracowników

Biznesowy sukces programu corporate wellness Beaty Dyraga – artykuł w Personel PLUS

Oryginalny artykuł do przeczytania tutaj.

W świetle obecnej sytuacji na polskim rynku pracy walka o zaangażowanie i lojalność pracownika zdaje się absolutnie nieunikniona. Pracodawcy, którzy chcą cieszyć się długofalowym sukcesem biznesowym swoich firm, muszą zadbać o zaspokojenie potrzeb pracowników nie tylko w aspekcie finansowym.

Czy jednak pracodawcy zawsze wiedzą, jakich narzędzi należy użyć, by ten niebagatelny cel osiągnąć? Współcześni pracownicy oczekują zdecydowanie więcej aniżeli godziwego wynagrodzenia, a o ich ekspansywności i skuteczności w pracy decyduje to, czy czują się zauważeni, zintegrowani, otoczeni opieką.

Nie będzie więc nadużyciem stwierdzenie, że zarządzanie zasobami ludzkimi jeszcze nigdy nie było tak dużym wyzwaniem jak teraz.

Projekt w fabryce Levi Strauss w Płocku roz- począł się dwa lata temu. Zgodnie z założe- niem programem objęci zostali wszyscy pra- cownicy: pracownicy fizyczni, kadra kierow- nicza oraz pracownicy biurowi. Nie pozostaje bez znaczenia, że jest to w dużej części fabry- ka akordowa, co oznacza, iż wysokość otrzy- manej przez pracowników pensji zależy od osiąganych przez nich wyników. Wszelkie działania, które mają na celu podniesienie i utrzymanie zaangażowania pracowników w warunkach akordowego systemu, są więc podwójnie trudne. Przy tak zawansowanych przedsięwzięciach well-beingowych skala wy- zwań musi być po prostu ogromna.Niesłychanie funkcjonalne narzędzie do budowania pozycji pracodawcy przy zachowaniu dbałości o zadowolenie pracownika stanowią programy well-beingowe. Absolutnie kluczowe jest jednak to, w jaki sposób wszelkie takie działania zostaną wprowadzone. W niektórych organizacjach nieumiejętnie wprowadzone, stają się po prostu czynnikiem biologicznym w teorii zarządzania Herzberga – demotywuje ich brak, ale nie motywuje ich obecność. Jak więc wprowadzić taki projekt, aby faktycznie budził zaangażowanie i dawał pracownikowi poczucie, że firma o niego dba, a on sam chce dla niej pracować?

Wywiad z Beatą Dyraga dla Zwierciadła

NOWA FILOZOFIA / PRACA/ WELLNESS

Dobrostan w firmie

Jeszcze dziesięć lat temu wellness kojarzył się z różanym mydełkiem i ekskluzywnym masażem w SPA. Dziś pretenduje do miana filozofii życia XXI wieku, która nie tylko wkrada się powoli do naszych prywatnych systemów wartości i zajmuje tam stałe miejsce. Staje się też niezbędnym warunkiem satysfakcjonującej i owocnej pracy. Przed nami złoty wiek wellnessu w firmie – mówi prekursorka corporate wellness w Polsce Beata Dyraga.

rozmawia Dorota Mierzejewska

Czytaj dalej Wywiad z Beatą Dyraga dla Zwierciadła