Inspirujesz pracowników do bicia rekordów? Możesz im szkodzić…

Przywódca transformacyjny monitoruje otoczenie firmy i wychwytuje nawet słabe trendy, które są dla niej szansą; tworzy odważne misje organizacji, skutecznie inspiruje pracowników do zwiększonego wysiłku; działa szybko i zdecydowanie. Ideał dla firm, które chcą się rozwijać…

Wydawało się dotąd, że to również styl przywództwa dobry dla zdrowia i samopoczucia pracowników, ale naukowcy nabrali wątpliwości. Czytaj dalej Inspirujesz pracowników do bicia rekordów? Możesz im szkodzić…

Nagradzasz i chwalisz pracownika? To dobre dla zespołu

Mądrość ludowa głosi, że chwalenie jednej z osób w zespole uruchamia negatywne zjawiska, które szkodzą pracy drużynowej. Naukowcom z trzech uczelni amerykańskich i jednej chińskiej, którzy prowadzili eksperymenty ze studentami i robotnikami, nie udało się tego potwierdzić. Chwalisz pracownika? Dobrze robisz! Czytaj dalej Nagradzasz i chwalisz pracownika? To dobre dla zespołu

Kontrowersyjne badania: kary finansowe dopingują do zdrowego trybu życia

Naukowcy po raz kolejny przyjrzeli się skuteczności nagród i kar finansowych w motywowaniu pracowników do aktywności fizycznej. Finansowa marchewka słabo działa, jeśli nie ma kija… Czytaj dalej Kontrowersyjne badania: kary finansowe dopingują do zdrowego trybu życia

Cechy dobrego programu Corporate Wellness

Klasyczne już badania Berry’ego, Mirabito i Bauna z 2010 roku dowodzą, że działania corporate wellness mogą zwrócić się po paru latach nawet kilkukrotnie.

Zespół badaczy analizował 10 organizacji, które zainwestowały w ambitne programy wellness dla swoich pracowników. Chodzi między innymi o korporacje Chevron, Johnson & Johnson i SAS Institute.

Okazało się, że przemyślanie działania prozdrowotne dają firmom z różnych branż znakomity zwrot inwestycji w postaci niższych kosztów, wyższej wydajności pracy i lepszego morale. W swoim artykule na łamach „Harvard Business Review” opisują, jakie cechy ma dobrze prowadzony program corporate wellness. Czytaj dalej Cechy dobrego programu Corporate Wellness

Jak przyciągać najlepszych kandydatów do pracy?

Niewielkie zmiany w ogłoszeniu o pracę mogą znacząco zwiększyć pulę dobrych kandydatów. Tak brzmi wniosek z opublikowanego w najnowszym numerze „Journal od Business and Psychology” artykułu amerykańsko-kanadyjskiego zespołu badaczy. Budowanie dobrych relacji z pracownikiem zaczynamy już w trakcie redakcji ogłoszenia. To zaprocentuje. Czytaj dalej Jak przyciągać najlepszych kandydatów do pracy?