Czym jest Corporate Wellness?
Corporate Wellness zintegrowane działania, których celem jest zmaksymalizowanie ludzkiego potencjału w firmie dzięki poprawie kondycji psychicznej i fizycznej pracowników, ich stanu zdrowia, samoświadomości i poczucia realnego wpływu na własne życie. To świadome i celowe działania pracodawcy w takich obszarach jak: zdrowie fizyczne, odporność emocjonalna, profilaktyka zdrowia, świadomość ekologiczna, rozwój społeczny, ergonomia pracy, balans praca-życie pracowników. Elementem Corporate Wellness są działania na rzecz społeczeństwa, ekologi. W takim znaczeniu wellness staje się nadrzędnym terminem dla obszaru CSR.
CO DLA PRACODAWCY OZNACZA CHORY, ZMĘCZONY I SFRUSTROWANY PRACOWNIK?
- Większą fluktuację
- Obniżoną wydajność w wyniku tzw. „biernej obecności” (pracownik jest fizycznie obecny w pracy, ale nie jest w pełni efektywny z powodów osłabionej kondycji psychicznej lub fizycznej)
- Wyższą absencję chorobową
- Obniżoną jakość usług i produktów
- Stratę na wizerunku firmy
- Obniżoną lojalność, kreatywność i innowacyjność
- Wyższy poziom konfliktów
- Straty finansowe dla firmy
BEZPOŚREDNIE KORZYŚCI DLA PRACODAWCY Z WPROWADZENIA WELLNESSU DO FIRMY
- Minimalizacja kosztów związanych z:
- Absencją
- Fluktuacją
- Bierną obecnością pracownika
- Wyższa jakość usług i produktów
- Więcej innowacji
- Usprawnienie procesów
- Nowy wizerunek firmy
- Element budowania kultury organizacyjnej
PRODIALOG proponuje:
I . Wdrażanie kompleksowych i długoterminowych programów „wellness w firmie” w obszarach:
- Zdrowie i styl życia
- Stres i równowaga emocjonalna
- Balans praca-życie
- Zdrowa komunikacja i sfera społeczna
- Ekologia i środowisko
- Kompetencje zawodowe
Schemat działania PRODIALOG obejmuje:
- Analizę potrzeb
- Opracowanie strategii komunikacyjnej; strategia, oprawa graficzna, język komunikacji, działania edukacyjne
- Opracowanie strategii działań wellness w wybranych lub wszystkich obszarach w zależności od wyników analizy i potrzeb klienta
- Wdrożenie programu wellness
- Badanie rezultatów wdrożeń i analiza wyników
Oprócz pełnej oferty warsztatów wellness, wykładów, aktywności, eventów, wyjazdów integracyjnych itd. oferujemy kompleksowy Audyt Potrzeb Wellness, opracowanie strategii komunikacyjnej, tożsamości wizualnej i jej realizacją oraz monitorowanie efektów przeprowadzonych działań. Wspieramy też organizację we wprowadzeniu kultury wellness poprzez konsulting strategiczny obejmujący m.in pomoc w określeniu celów, szans i zagrożeń, przeszkolenie zespołu projektowego oraz ewentualne doradztwo podczas procesu wdrażania. Zobacz: konsulting strategiczny.
II. Akademia Corporate Wellness – jest to oferta zamkniętych warsztatów w zakresie wellnessu dla pracowników, na które firma może wysłać swoich pracowników. Akademia jest doskonałym rozwiązaniem dla tych firm, które nie są zdecydowane na wdrażanie programu kompleksowego i długoterminowego, jak również dla managerów działów HR, którzy chcą przetestować nasze usługi zanim zdecydują się na kompleksowe wdrożenie programu w swojej firmie.