Cechy dobrego programu Corporate Wellness

Klasyczne już badania Berry’ego, Mirabito i Bauna z 2010 roku dowodzą, że działania corporate wellness mogą zwrócić się po paru latach nawet kilkukrotnie.

Zespół badaczy analizował 10 organizacji, które zainwestowały w ambitne programy wellness dla swoich pracowników. Chodzi między innymi o korporacje Chevron, Johnson & Johnson i SAS Institute.

Okazało się, że przemyślanie działania prozdrowotne dają firmom z różnych branż znakomity zwrot inwestycji w postaci niższych kosztów, wyższej wydajności pracy i lepszego morale. W swoim artykule na łamach „Harvard Business Review” opisują, jakie cechy ma dobrze prowadzony program corporate wellness. Czytaj dalej Cechy dobrego programu Corporate Wellness

Kreatywny? Dopiero w zespole jesteś kreatywny!

Konkursy i nagrody, które społeczeństwo tak chętnie rozdaje poszczególnym twórcom, budują w nas błędne przekonanie, że za kreatywność odpowiada indywidualny geniusz. Swoboda twórcy wydaje nam się być gwarantem spektakularnych osiągnięć wybrańców – tych szczególnie utalentowanych, wybijających się z szarego otoczenia. Czytaj dalej Kreatywny? Dopiero w zespole jesteś kreatywny!

Okresowe oceny pracownicze? Warto z nich zrezygnować

Raz lub dwa razy w roku duża firma musi sobie zafundować pracochłonne przedsięwzięcie oceniania swoich pracowników. Zdaniem niektórych ekspertów, to wysiłek jałowy i przynoszący zespołowi wyłącznie niepotrzebny stres. Czytaj dalej Okresowe oceny pracownicze? Warto z nich zrezygnować

Strach przed utratą pracy i niechęć do programów wellness – błędne koło

Jeśli pracownik obawia się zwolnienia, niechętnie bierze udział w programach zmierzających do poprawy samopoczucia i warunków pracy. Chętniej zostaje po godzinach i zaburza równowagę między pracą a życiem prywatnym. Ofiarą tego zaklętego kręgu padają wydajność, lojalność wobec pracodawcy i po prostu – zdrowie – wynika z badań naukowców z Uniwersytetu Illinois. Czytaj dalej Strach przed utratą pracy i niechęć do programów wellness – błędne koło