Powiadomienia i SMS-y dekoncentrują i dają objawy podobne do ADHD

Nie, telefony nie wywołują ADHD. Ale jeśli masz ustawione powiadomienia o przychodzącej poczcie, sieciach społecznościowych, terminach w kalendarzu i w dodatku dużo sms-ujesz (bądź używasz komunikatorów), to efekt będzie bardzo podobny, jak u osób rzeczywiście cierpiących na ADHD.

Wyłącz niepotrzebne powiadomienia! Wycisz telefon przez większość swojego czasu – i prywatnego i zawodowego. Czytaj dalej Powiadomienia i SMS-y dekoncentrują i dają objawy podobne do ADHD

Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Jak uspokoić nerwy po ciężkim dniu? Większość z nas doskonale odpręża się na łonie natury, albo w cichym, odludnym miejscu. Ale nie wszyscy. Naukowcy odkryli, że ktoś szczególnie podatny na stres – o osobowości neurotycznej – łatwiej dojdzie do siebie w zgiełku wielkiego miasta! Czytaj dalej Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym nie oznacza, że w pracy jest całkowity zakaz załatwiania spraw prywatnych, a w domu nie można ani na moment pomyśleć o pracy. Równowaga i całkowite rozdzielanie tych sfer to nie to samo. Rozdzielanie nie działa i jest szkodliwe.

Czytaj dalej Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Interesujące wyniki badań nad rozwojem karier opublikował w ostatnich dniach kwietnia zespół amerykańskich naukowców. Badania objęły niemal 1300 osób i okres ponad 30 lat. Pozwalają poznać warunki, w jakich lider wychowuje liderów. Czytaj dalej Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Niepewność wywołuje najgorszy stres

Wolimy nieprzyjemną sytuację, która jest pewna, niż brak pewności – wydarzy się, czy się nie wydarzy? Wyniki badań opublikowane niedawno na łamach prestiżowego „Nature Communications” pozwalają lepiej zrozumieć naturę stresu wywołanego przez niepewność.

Czytaj dalej Niepewność wywołuje najgorszy stres

Inspirujesz pracowników do bicia rekordów? Możesz im szkodzić…

Przywódca transformacyjny monitoruje otoczenie firmy i wychwytuje nawet słabe trendy, które są dla niej szansą; tworzy odważne misje organizacji, skutecznie inspiruje pracowników do zwiększonego wysiłku; działa szybko i zdecydowanie. Ideał dla firm, które chcą się rozwijać…

Wydawało się dotąd, że to również styl przywództwa dobry dla zdrowia i samopoczucia pracowników, ale naukowcy nabrali wątpliwości. Czytaj dalej Inspirujesz pracowników do bicia rekordów? Możesz im szkodzić…

Przy komputerze pracuj na stojąco. Tak jest zdrowiej!

Jak wdrożyć pracowników do stojących biurek? Okazuje się, że dostosowywanie ustawień stanowiska roboczego do pracy przy komputerze na stojąco, rządzi się innymi prawami, niż dobrze już skodyfikowane i znormalizowane siedzące miejsca pracy. Trwają badania naukowe nad wypracowaniem norm ergonomicznego stanowiska pracy dla osób stojących przy komputerze.

Czytaj dalej Przy komputerze pracuj na stojąco. Tak jest zdrowiej!

Warto wydawać pieniądze w zgodzie ze sobą, a nie wbrew sobie…

Pieniądze szczęścia nie dają – dowodzili od lat naukowcy, z neuroekonomistami na czele. Drobiazgowo zaglądali nam w mózgi, testowali, sprawdzali – poziom szczęścia nie dawał się powiązać z poziomem zamożności, wysokością wydatków, czy zarobków. Okazuje się jednak, że taki związek daje się pokazać, ale pod warunkiem, że wydajemy pieniądze zgodnie z własnymi cechami osobowości. Czytaj dalej Warto wydawać pieniądze w zgodzie ze sobą, a nie wbrew sobie…