Dział Zasobów Ludzkich powinien dobrze dogadywać się z Marketingiem w firmie – uważają ekonomiści. Dzięki temu firma jest w stanie wiele zyskać.
Czytaj dalej Dlaczego HR powinien współpracować z Marketingiem?
Dział Zasobów Ludzkich powinien dobrze dogadywać się z Marketingiem w firmie – uważają ekonomiści. Dzięki temu firma jest w stanie wiele zyskać.
Czytaj dalej Dlaczego HR powinien współpracować z Marketingiem?
Badania kalifornijskich naukowców po raz pierwszy ujawniły ciemną stronę popularnych programów motywacyjnych typu „Pracownik miesiąca”. Czytaj dalej Pracownik miesiąca: jakie są zagrożenia płynące z takich programów?
Mądrość ludowa głosi, że chwalenie jednej z osób w zespole uruchamia negatywne zjawiska, które szkodzą pracy drużynowej. Naukowcom z trzech uczelni amerykańskich i jednej chińskiej, którzy prowadzili eksperymenty ze studentami i robotnikami, nie udało się tego potwierdzić. Chwalisz pracownika? Dobrze robisz! Czytaj dalej Nagradzasz i chwalisz pracownika? To dobre dla zespołu
Przyjęcie stanowiska poniżej swoich kwalifikacji to zwykle duży błąd. W przyszłości, gdy pracownik będzie się ubiegał o nową posadę (lub awans), taki wpis w CV może bardzo zaszkodzić – tak wynika z najnowszych badań z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin (USA). Jakie wnioski może z tego wyciągnąć HR?
Czytaj dalej Praca poniżej kwalifikacji? Pracownik na tym traci podwójnie
Naukowcy po raz kolejny przyjrzeli się skuteczności nagród i kar finansowych w motywowaniu pracowników do aktywności fizycznej. Finansowa marchewka słabo działa, jeśli nie ma kija… Czytaj dalej Kontrowersyjne badania: kary finansowe dopingują do zdrowego trybu życia
Naukowcy odkryli, że stres związany z brakiem pieniędzy i długami oznacza dla ludzi dosłownie fizyczny ból.
Ekonomiści od dawna mają dowody na to, że wydłużanie czasu pracy może prowadzić do spadku wydajności. Powyższy wykres pokazuje, jak w ostatnich dekadach w różnych krajach OECD wyglądała produktywność i przeciętna liczba godzin przepracowanych w roku. Wydać wyraźną ujemną korelację. Im więcej obywatele danego kraju mają wolnego, tym lepiej pracują.
Czytaj dalej Czas pracy, albo wydajność. Wybór należy do ciebie…
Do takiego nieoczywistego wniosku doszli naukowcy z amerykańskiego Michigan State University. Czytaj dalej Nie dogadujesz się z szefem? Przynajmniej nie udawaj, że jest inaczej
Niewielkie zmiany w ogłoszeniu o pracę mogą znacząco zwiększyć pulę dobrych kandydatów. Tak brzmi wniosek z opublikowanego w najnowszym numerze „Journal od Business and Psychology” artykułu amerykańsko-kanadyjskiego zespołu badaczy. Budowanie dobrych relacji z pracownikiem zaczynamy już w trakcie redakcji ogłoszenia. To zaprocentuje. Czytaj dalej Jak przyciągać najlepszych kandydatów do pracy?
Raz lub dwa razy w roku duża firma musi sobie zafundować pracochłonne przedsięwzięcie oceniania swoich pracowników. Zdaniem niektórych ekspertów, to wysiłek jałowy i przynoszący zespołowi wyłącznie niepotrzebny stres. Czytaj dalej Okresowe oceny pracownicze? Warto z nich zrezygnować