O ROLI MANAGERA W REDUKCJI BIERNEJ OBECNOŚCI

Pandemia czy nie, bierna obecność pracowników to jeden z głównych powodów, obniżenia efektywności działania organizacji czzy generalnie naszego działania bez względu na to czym się zajmujemy. Aktualna sytuacja dodatkowo wzmaga to zjawisko, gdyż większość pracowników odczuwa obecnie wiele trudnych emocji, obaw i lęków również managerowie borykają się z trudnościami emocjonalnymi wynikającymi m.in. z braku kontroli, niepewności jutra i niestabilności sytuacji. I o ile nieobecność fizyczna jest widoczna i mierzalna; nieobecnych duchem – zauważyć znacznie trudniej.

Czym jest owa bierna obecność?

Czytaj dalej O ROLI MANAGERA W REDUKCJI BIERNEJ OBECNOŚCI

Zdrowy pracownik w kwiecie wieku? Wiele zależy od stanowiska…

Jak zapobiegać chorobom układu krążenia? Jak chronić serce przed zawałem?

– Najważniejsze, to wprowadzać małe zmiany w swoim trybie życia i nie przejmować się trudnościami – podkreśla Leslie MacDonald, amerykańska badaczka zajmująca się ryzykami zdrowotnymi u pracowników. Jej zdaniem, takie małe zmiany to na przykład rezygnacja z pracy w trakcie przerw obiadowych, spacerowanie w czasie przerwy, chodzenie po schodach zamiast jazdy windą. – Z czasem te drobiazgi pomogą poprawić stan zdrowia – zapewnia.

Czytaj dalej Zdrowy pracownik w kwiecie wieku? Wiele zależy od stanowiska…

Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Jak uspokoić nerwy po ciężkim dniu? Większość z nas doskonale odpręża się na łonie natury, albo w cichym, odludnym miejscu. Ale nie wszyscy. Naukowcy odkryli, że ktoś szczególnie podatny na stres – o osobowości neurotycznej – łatwiej dojdzie do siebie w zgiełku wielkiego miasta! Czytaj dalej Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym nie oznacza, że w pracy jest całkowity zakaz załatwiania spraw prywatnych, a w domu nie można ani na moment pomyśleć o pracy. Równowaga i całkowite rozdzielanie tych sfer to nie to samo. Rozdzielanie nie działa i jest szkodliwe.

Czytaj dalej Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Interesujące wyniki badań nad rozwojem karier opublikował w ostatnich dniach kwietnia zespół amerykańskich naukowców. Badania objęły niemal 1300 osób i okres ponad 30 lat. Pozwalają poznać warunki, w jakich lider wychowuje liderów. Czytaj dalej Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Niepewność wywołuje najgorszy stres

Wolimy nieprzyjemną sytuację, która jest pewna, niż brak pewności – wydarzy się, czy się nie wydarzy? Wyniki badań opublikowane niedawno na łamach prestiżowego „Nature Communications” pozwalają lepiej zrozumieć naturę stresu wywołanego przez niepewność.

Czytaj dalej Niepewność wywołuje najgorszy stres

Przy komputerze pracuj na stojąco. Tak jest zdrowiej!

Jak wdrożyć pracowników do stojących biurek? Okazuje się, że dostosowywanie ustawień stanowiska roboczego do pracy przy komputerze na stojąco, rządzi się innymi prawami, niż dobrze już skodyfikowane i znormalizowane siedzące miejsca pracy. Trwają badania naukowe nad wypracowaniem norm ergonomicznego stanowiska pracy dla osób stojących przy komputerze.

Czytaj dalej Przy komputerze pracuj na stojąco. Tak jest zdrowiej!

Warto wydawać pieniądze w zgodzie ze sobą, a nie wbrew sobie…

Pieniądze szczęścia nie dają – dowodzili od lat naukowcy, z neuroekonomistami na czele. Drobiazgowo zaglądali nam w mózgi, testowali, sprawdzali – poziom szczęścia nie dawał się powiązać z poziomem zamożności, wysokością wydatków, czy zarobków. Okazuje się jednak, że taki związek daje się pokazać, ale pod warunkiem, że wydajemy pieniądze zgodnie z własnymi cechami osobowości. Czytaj dalej Warto wydawać pieniądze w zgodzie ze sobą, a nie wbrew sobie…