Jak zmobilizować pracowników do aktywności fizycznej?

Inwestycja w zdrowie pracowników to wyzwanie. Bo nie wszyscy będą chcieli zmienić niezdrowe przyzwyczajenia. Trzeba ich do tego zachęcać, a wiele kosztownych metod mobilizowania ludzi do zmian okazuje się kompletnie nieskutecznych.
Czytaj dalej Jak zmobilizować pracowników do aktywności fizycznej?

Dyskryminowane kobiety są po prostu nadwrażliwe? Nie

Kobiety pracujące w zawodach tradycyjnie zdominowanych przez mężczyzn – takich jak strażak czy matematyk – doświadczają powszechnie stresu w miejscu pracy. Równocześnie jednak mężczyźni pracujący w stereotypowo kobiecych zawodach – na przykład w przedszkolu – nie doświadczają stresu. Naukowcy zastanawiali się długo nad wyjaśnieniem tego paradoksu. Czy to problem miejsca pracy, które dyskryminuje kobiety, czy może one same mają kłopot z „męskimi” zawodami? Może są z natury zbyt wrażliwe i reagują stresem na sytuacje zwyczajne dla mężczyzn? Wcale nie.

Czytaj dalej Dyskryminowane kobiety są po prostu nadwrażliwe? Nie

Zdrowy pracownik w kwiecie wieku? Wiele zależy od stanowiska…

Jak zapobiegać chorobom układu krążenia? Jak chronić serce przed zawałem?

– Najważniejsze, to wprowadzać małe zmiany w swoim trybie życia i nie przejmować się trudnościami – podkreśla Leslie MacDonald, amerykańska badaczka zajmująca się ryzykami zdrowotnymi u pracowników. Jej zdaniem, takie małe zmiany to na przykład rezygnacja z pracy w trakcie przerw obiadowych, spacerowanie w czasie przerwy, chodzenie po schodach zamiast jazdy windą. – Z czasem te drobiazgi pomogą poprawić stan zdrowia – zapewnia.

Czytaj dalej Zdrowy pracownik w kwiecie wieku? Wiele zależy od stanowiska…

Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Jak uspokoić nerwy po ciężkim dniu? Większość z nas doskonale odpręża się na łonie natury, albo w cichym, odludnym miejscu. Ale nie wszyscy. Naukowcy odkryli, że ktoś szczególnie podatny na stres – o osobowości neurotycznej – łatwiej dojdzie do siebie w zgiełku wielkiego miasta! Czytaj dalej Pracownik podatny na stres nie wyciszy się na łonie natury!

Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym nie oznacza, że w pracy jest całkowity zakaz załatwiania spraw prywatnych, a w domu nie można ani na moment pomyśleć o pracy. Równowaga i całkowite rozdzielanie tych sfer to nie to samo. Rozdzielanie nie działa i jest szkodliwe.

Czytaj dalej Rozdział między pracą a życiem prywatnym to nie jest dobry pomysł

Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?

Interesujące wyniki badań nad rozwojem karier opublikował w ostatnich dniach kwietnia zespół amerykańskich naukowców. Badania objęły niemal 1300 osób i okres ponad 30 lat. Pozwalają poznać warunki, w jakich lider wychowuje liderów. Czytaj dalej Czy szef odnoszący sukcesy może wychować podobnych liderów?